Hari Bumi. :)

Sebelum apa-apa, saya nak ucapkan thanks pada Encik Wzulhilmi sebab create awareness kepada saya dan semua orang pasal event Earth Hour ni. Kalau tak terbaca blog dia memang sumpah saya tak tau pasal Earth Hour ni. Kata dia announcement pasal event ni buat dekat radio. Tsk. Dah lama saya tak dengar radio sebenarnya, tengok tv apetah lagi. -_-"

Saya respect habis dengan dia. Berkobar-kobar betul semangat dia nak sokong aktiviti sampai ubah dia punya template blog yang terang benderang pada kaler bumi. GREAT! So apa salahnya saya pun turut sama menyokong dia punya usaha jugak ye tak? Sekali-sekala apa kata kita buat sesuatu yang bermanfaat buat bumi kita yang tercinta ni.

So I assume semua orang tau kan apa dia Earth Hour ni. Apa yang korang boleh buat ialah tutup lampu selama sejam. Sejam je bukannya lama mana pun. Lagipun korang cuma pelu tutup lampu je. Peralatan elektrik lain macam kipas, laptop, peti ais yada yada korang boleh ON macam biasa. Hey best apa aktiviti ni. Bergelap waktu malam. Boleh terus tidur lepas tu. Lagi-lagi untuk orang yang tengah tension banyak kerja macam saya ni. Boleh ambik kesempatan nak rehat sekejap sambil tengok pemandangan waktu malam. ^ ^


A little bit about this event:

TARIKH: SABTU, 26 MAC 2011
MASA: 8.30-9.30 MALAM

Korang kalau nak off lampu pun agak-agak la ye. Tutup lampu yang berkenaan je kalau boleh jangan la korang carik pasal pergi tutup lampu bangunan supermarket ke apa sampai buat orang marah. Contoh macam saya lah. Kan saya duduk dengan housemate. Semua housemate memang study dekat ruang tamu. Jadi kalau saya nak off lampu, saya kena off lampu yang berkenaan je macam lampu bilik, lampu dapur. Kalau tiba-tiba saya pergi off lampu ruang tamu, nak-nak pulak time diorang tengah khusyuk study memang la carik nahas namanya. Lagi-lagi dah nak dekat final ni. Jangan main-main semua orang emosi tak stabil. = ="

So good luck semua. Jom support ramai-ramai event ni. Boleh klik sini untuk keterangan lebih lanjut or klik sini kalau nak dapatkan widget. :)

Bak kata Wzulhilmi lagi,

"Tujuan utama event ini bukan lah untuk menjimatkan penggunaan elektrik tapi sebenarnya adalah untuk menunjukkan sokongan individu tersebut dalam berbuat sesuatu yang positif terhadap persekitaran mereka especially environment issues yang dihadapi Planet Bumi sekarang. By the way this is not a stupid thing to do."

:)



9 comments:

ayumiyoshida said...

mari bergelap beramai! haha. tiba-tiba hari ni rasa macam telah buat satu kebaikan. cewah!

p/s: btl2. time2 nak exam ni semua orang duk emosi tak pasal2 nak buat benda baik, tiba2 jadi gaduh. huuu

Raji and Yeen said...

ehem2 ad paper ker ngn Wzul nih
hahaha jk2
ok2 lah
lepas ni ak nyer turn lak kne wat entry
hak2

Fay said...

nurul: yer mari bergelap ramai-ramai. :D

raji: huh? eh bukan aku je yg buat la. tu cik nurul atas tu buat jugak. :D haa apa lagi gi buat.
p/s: sebab skrg aku kn jarang nak update. so aku update benda2 bermanfaat la. :D

Rina Rossoneri said...

yup yup..masa kat hostel dulu mmg buat tutup2 lampu nih..tapi bateri laptop tetap bukak hehehe..takut wooo gelap..

p/s:header atas tuh gambar jaejoong kah??

Fay said...

oh atas tu gambar sungjong-Infinite. kekeke pakwe baru ni. LOL

*tetiba pakwe yer, jaejoong nak taruk mane? kekeke*

WZulhilmi said...

best rasanya dpt buat benda macam ni ramai2. walaupun tak lah ramai join tapi at least ada jugak yg still concern... =)

P/s: Wow! header baru!!

Unknown said...

our mother earth is dying.. T____T

'Izzati said...

heheh everyone is posting about this.. now it makes me think should i make one..? hurmm..^^

Anonymous said...

get personas CNBlue for your Mozilla Firefox...!!

http://www.getpersonas.com/en-US/persona/376428

wear this persona!! tq