Dah balik dah.

Oh hai hai semua. Saya baru je sampai ke Kluang petang tadi. Alhamdulillah selamat jugak saya sampai ke rumah setelah sebulan lebih tak balik. Penat jangan cerita lah. Rasa macam nak patah pinggang travel sana sini, buat kerja berat sana sini. Okey ini tipu mana ada buat kerja berat, kerjanya mengelamun lebih sambil main dengan kucing. 

Where I have been these past few days?

Firstly, saya pergi ke Perak untuk Program Khidmat Masyarakat. First time duduk dengan keluarga angkat, first time jugak lah pengalaman jumpa keluarga angkat dapat anak angkat sampai 10 orang. Dekat sini banyak yang first time kalau mau cerita memang panjang berjela-jela. Apa-apa pun pengalaman kat sini sangat best, penuh suka, duka, drama dan air mata. Ewahh dah seperti cerekarama pulak.

Secondly, lepas berkampung di Perak 5 hari I went back to KL again, and stay at my aunt's place dekat Cheras. Saya terpaksa beraya haji dekat KL je, jauh dari family. Tsk tsk. Ini first time saya beraya tanpa family. Baru merancang nak hantar gambar salam perantauan buat tatapan family di kampung bandar, tapi baru perasan ini raya haji bukan raya aidilfitri mana ada ruangan salam perantauan, dan baru juga sedar diri beraya di KL je bukannya dekat Toronto sana. -_-"

Sehari lepas raya saya dah bergerak balik ke kampung pula dekat Sabak Bernam sana for my cousin's wedding. Tolong-tolong apa yang patut. Tolong menyemak dan tolong tengok. Haish apa punya anak dara lah kan? -_- Sebab tu lah saya tak balik rumah raya haji ni. I only meet my parents dekat kampung tu pun lepas sehari saya sampai sana. 

Surprisingly dalam tempoh masa ni berjaya jugak saya harungi hidup tanpa internet. Walaupun tangan gatal mau log in je, tapi duduk dekat rumah orang lah kan takkan lah kerje kau mau terperap dalam bilik menghadap internet je?

Dan saya dengar kawan-kawan saya are having fun here in Kluang masa saya busy ke sana ke mari. Amboi amboi ingat saya jeles ke? I'm also having fun larrr. 

Anyway, now my holiday are just started and I'm gonna fill it with lots lots and lotttss of activity seperti makan, tidur, mengadap astro, tidur balik, bangun makan sambil tengok tv, update belog sikit-sikit, sambung tengok tv, makan dan tidur balik.

Sungguh berfaedah kan?

Lastly, to adik-adik yang nak ambik SPM tu good luck and all the best to you. You all jawab exam elok-elok sementara saya mau enjoyyy dulu. Yelah lepas korang habis exam dan boleh enjoy semester baru saya nak start pulak. -_-"


2 comments:

ayumiyoshida said...

haha. activity yang sama macam saya. makan, tido, tv, internet, tdo balik.

einchoi said...
This comment has been removed by the author.