Current status.

Hai uols!

Saya tahu agak lama saya tak update blog. Tak mampu nak update sekerap dulu. Sem ini saya dah start busy. Maklumlah sudah 3rd year kan? Walaupun belum final year, tapi disebabkan subjek-sujek sem kali ini lebih pada aplikasi makmal, maka masa memang banyak masa  akan di habiskan kat dalam makmal. Bila bukak lappy je, dalam kepala mesti ingat nak siapkan lab report, case study, assignment. Kekadang saya jeles bila tengok orang lain kelas sangat tak pack. Saya dah boleh agak final year nanti mesti sangat busy. Haihh.

Okey, what happen this few days? Selepas kebakaran dalam makmal lepas, saya masih lagi kena masuk makmal. This time kena belajar how to take blood from patient. Wuu~ ini lab paling menakutkan dalam hidup ye. Tak saya bukan fobia nak diambil darah. Actually tak kisah pun kalau orang nak ambil darah saya, cuma saya agak tak yakin nak ambil darah patient. Macam-macam benda dah terlintas dalam kepala dah? Macam mana masa ambil darah tu jarum patah dalam tangan patient? -_-" Maybe I'm nervous kot. First timer lah katakan. Apa-apa pun wish me luck ye sebab saya ada 3 kali percubaan mengambil darah ni. Mangsa nya ofkos lah coursemate. Saya pun bakal jadi mangsa diorang jugak. Kalau lebam tangan nak pow diorang GCB McD lah. (Wzulhilmi, serius terliur aku tengok GCB yang kau capture tu! :D)

Oh tak habis-habis mau cerita pasal makmal. Haihh apa nak buat kalau dah itu je kerjanya dalam minggu ni.

Dan sekarang saya pun tak mau online lama-lama dah. Lepas kawan kena sound dengan lecture pasal result sebab kitorang selalu spazzing about korean thingy dekat Facebook, terus bertaubat dah. Itulah padahny akalau pergi add lecturer kat Facebook. Ambik kau. *Tapi tu lecturer favorite sebab tu nak add* Plus dekat rumah ni, dua orang housemate punya laptop masuk wad. Punca? Online terlalu lama. Ohmaigodd! Dah lah saya pun 2 kali 5 je dengan diorang. Baik jaga laptop baik-bik before masuk wad. Sudahlah semester ni banyak pakai duit Aigooo~ Dan bila lecturer jugak sudah sound dalam kuliah, "Berfacebook tahan dua jam mata, study baru sekejap kepala dah terlentok" Baiklah-baiklah saya kurang online lah sekarang ye. -_-

Sebenarnya kan banyak lagi saya nak cerita dekat blog ni. Tapi kekangan masa itu yang membantutkan proses peng-update-an. -_- Oh how I wish I have more than 24hours a day, and more than 7 days in a week. 

Tapi kan esok saya sangat free. Sebab esok kelas cancel! Ohh happynya. Maka saya akan update lagi esok haha! Sekarang saya harus study dan siapkan case study plus lab report. Ada sesiapa mau tolong tak?


2 comments:

Unknown said...

hai cik fay..weee~~wish u luck.^^,anggap jak pateint kamu tuh jae joong..uhuuu~~best tuh..ngehehe...btw..gud luck2..

WZulhilmi said...

Apa lagi lepas siap semua assignment + report pergi rembat GCB samapi lebam.. hahaha

Btw gudluck siapkn assignment bagai tu.. Hwaiting!!