Si Shopaholic yang menang kereta

Perjalanan dari Titiwangsa ke Bukit Jalil memang menyesakkan. Demi sekeping tiket. Alangkah bagusnya kalau ada kereta. *Tapi kau takde lesen* Boleh berhenti berangan sekarang.

Bukit Jalil dah macam Puduraya. Bau rokok sana-sini, promoter-promoter tiket memaksa membeli tiket di kaunter mereka. Sesak dan merimaskan. Dan tiba-tiba seorang pemuda menawarkan aku kupon membeli-belah percuma jika berjaya dalam peraduan gores dan menang. Kamu rasa sophaholic macam aku akan lepaskan peluang ni? Katanya boleh menang kupon membeli belah di Carefour Petaling, sempena promosi pembukaan.

oh yeke? Aku belum sampai lagi kat area Sri Petaling. Mungkin berbaloi jika aku mencuba.

Gores dan gores, aku berjaya mendapat hadiah utama. Wow! Sangat bertuah bukan? kemudian dia bertanya adakah aku pernah sampai ke MidValley. 

Eh of course lah pernah. MidValley used to be my playground.

Tapi kenapa tiba-tiba Carefour Petaling ke MidValley? Oh lupa pula di MidValley pun ada Carefour


Lebih surprise hadiah yang bakal aku menangi itu adalah sebuah kereta. Eh?? Bukan tadi aku baru mengharapkan sebuah kereta ke? Lagi best aku boleh bawak balik hadiah itu serta-merta. SERTA-MERTA.  Boleh buat hadiah Hari Ibu. Dia kata dia boleh bawa ketempat hadiah itu dalam masa 7 minit. dan aku tak nampak sebarang bangunan jika dalam 7 minit kedepan. Lebih horror waktu itu sudah hampir malam.Tapiiiiii kamu rasa dengan wajah ku yang innocent *cough cough* kamu dapat menipu aku. WTF tiba-tiba kamu mahu tahu berapa banyak duit yang ada dalam akaun aku. DAN SIAPALAH YANG MURAH HATI NAK BAGI KERETA SEMUDAH ITU. Sedangkan nak memang peraduan Power Root pun susah. Aku lari.


Sampai sekarang aku terfikir, apa yang terjadi dengan Carefour Petaling? Ada siapa-siapa tahu di mana tempatnya?


Dan aku masih lagi simpan no telefon pemuda gores dan menang itu. Mana tau kalau nak redeem hadiah tu kemudian hari. 

Oh shit, dah terbuang rupanya.


7 comments:

kema said...

apela nseb kalo 'aku' itu ikot laki tuh g tpt y 7minit leh smpai tuhyer..huhu~...

Fay said...

jangan bayangkan ape2.

Mr. Asada said...

hahaha.. best lak citer ni.. pernah kena gak dlu. tp yg sy kena tu diorang ada premis! mmg seolah2 betul..

tp.. x mkn pujuk rayu mo keluar duit tanpa ada brg yg setimpal. uhh! dia kata klu beli brg tu, nti ada peluang untuk hadiah rm ribu2.

pemenang di pilih oleh sistem komputer. just tinggal no akaun, no ic, alamat lengkap, no hp. pehh! bgusnya..

sila jangan mudah percaya..

p/s : ini entry d tempat komen..

Fay said...

ye betul. JANGAN PERCAYA. :D

syufaa said...

hehehehe..dont trust.. but believe..haha! :P

Fay said...

hehe! Believe ade kupon membeli-belah percuma untuk shopaholic seperti saya. :D

kema said...

hoho~si shopaholic fay nana......pdn lh wit blanje kalo cpt abes yer....(haha~tibe2)