Sebab itu orang kata buat jahat jangan sekali

Berkali-kali mungkin? /kena lempang/

So today i was busy preparing and doing some last minute check list of the things need to bring for our fieldtrip next week with the rest of my group. Sedang berfikir sama ada perlu atau tidak untuk bawak extra sweater berbulu dan extra luggage untuk sumbat strawberry yang bakal dikutip sepanjang fieldwork nanti. Over la kau Fay! 

Sepatutnya checklist dan briefing dalam pukul 9 macam tu, tapi memandangkan Encik Jamil (Pegawai Sains untuk filedtrip kali ni) ada urusan sikit, dan kebetulan pulak ada lecturer ajak makan sekali sebab terorder lebih untuk jamuan (wah langkah kanan betul) so briefing tu lewat terpaksa mula lewat sikit. Dan disebabkan itu jugak la tak dapat datang kelas tadi (padahal memang tak nak pergi pun) and you know what happen. Lecturer marah. :S

This is not the first time beda ni jadi. Saya seolah-olah macam ada satu bad luck kalau tetiba nak buat jahat ke apa. Contoh paling senang ponteng kelas.

Let see.

#Peristiwa 1: Cubaan memonteng kelas Hematologi disebabkan period pain dan jugak disebabkan banyak kerja. Kerja apa tak ingat. Cubaan gagal sebab dapat panggilan telefon kata lecturer mengamuk. Disebabkan itu markah kena potong 30% (tak tau la lecturer buat betul ke tak sebab result tak la teruk) dan kena denda dalam kelas. yes DENDA!

#Peristiwa 2: Tak dapat datang kelas sebab demam selsema lepas kejadian hampir pengsan dekat BBW. Nama kena panggil dalam kelas. Nasib baik ada MC. -.-"

#Peristiwa 3: Baru je berlaku pagi tadi. Lecturer marah. Disebabkan benda ni dapat assignment kena hantar a week after fieldwork. Nak lagi best? lepas fieldwork ada test. dan saya tak dapat lagi 3 nota case study.

Memang sah la tak boleh nak memonteng selalu. Senang je kantoi.

Dan ada few lagi saya tak ingat. Biasanya waktu-waktu saya nak ponteng kelas masa tu jugak la akan ada ramai lagi classmate lain yang ponteng kelas jugak. Bad timing. Atau memang itu petanda tuhan suruh jadi budak baik datang kelas, bawak buku tebal, jangan ponteng?

Tapi sebenarnya saya tak puas hati mana pergi semua orang lain tak datang tadi?  huh.



2 comments:

kema said...

kah3.......kesian kamu :P
jd budak baik jelah fana ek....

ayumiyoshida said...

hahaha saya pun selalu macam tu. masa tahun 3 ponteng kelas clinical renal system ramai gila turut serta ponteng lecturer mengamuk merajuk terus cancel kelas. padahal baru 1st time nak ponteng untuk year 3. orang lain ponteng berkali tak kena pun.

kali kedua time year 4 baru ni masa hari jadi ponteng kelas malam subjek cancer chemo tiba tiba ramai turut serta ponteng dan malam tu lecturer mengamuk turut serta mengambi nama orang ponteng dan memotong corse work mereka sebanyak 10%. dan itu jugak kali eprtama ponteng untuk year4. sadis.

dan lagi satu. mengapa ada L.kim disitu? KAHKAH