24


hello people

Hari ni hari special, sebab hari ni ialah Wedding Anniversary parents saya yang ke-24. 24 tahun berlalu ibarat pejam celik mata. Pantas sunguh masa berlalu kan? Dari hidup berdua, kini sudah beranak dua yang mana kedua-dua anaknya nakal memang tak hengat. Lagi-lagi yang sulung. *oh saya lah tu* =.="

Banyak ups and downs yang diorang dah lalui. Dah 24 tahun kan, banyak dugaan yang diorang dah lalui. Tambah-tambah pulak, family saya bukanlah boleh dikategorikan dalam keluarga yang senang. Itu dugaan yang terbesar tu. Pernah dengar pepatah "Bila kemiskinan mengetuk pintu, cinta terjun ikut tingkap"?Tapi walaumacam mana pun, susah senang diorang tetap harungi bersama. Bergaduh? Jangan cerita lah. As the eldest daughter, selalu jugak saya nampak. Ialah, sedangkan lidah tergigit, inikan pula suami isteri. Nasib baik diorang ni jenis understanding. Kalau tak memang porak-perandalah.

 Kadangkala terfikir jugak, will I able to do the same thing when I'm starting my own family? Tunggu dan lihat je lah. Lagipun saya tak jumpa lagi Encik Masa Hadapan.


Oh sedikit cerita mengenai parents saya. Both of them, berasal dari kampung yang sama dan kedua-duanya berketurunan jawa tulen. Sebab tok dengan nenek saya dua-dua Jawa tulen. Makaini menjadikan saya seorang Jawa asli gitu. Tapi, sepatah haram pun bahasa jawa saya tak tahu, tapi saya boleh faham kalau diorang bercakap dalam bahasa Jawa yang simple. =.=

Ayah saya adalah kawan kepada abang ibu saya. Tok belah ayah saya pulak adalah kenalan kepada tok belah ibu saya. Jadi diorang memang dah kenal dari kecik lagi la. Dari cuma kawan-kawan, akhirnya jadi suami isteri. Diorang bernikah pada 30 November 1986, dan dua tahun kemudian pada 4 Oktober 1988 saya pula lahir hehehehehehe....


Saya sayang ibu dan ayah saya. Saya ni bukan jenis yang romantik, lepastu saya ni jenis yang tak pandai nak tunjukkan perasaan saya. Orang kata saya ni takde perasaan. Tapi apa-apa pun saya nak cakap saya sayang sangat ibu dan ayah saya. Heh. Siapa tak sayang tu memang gila la. They are the most important people in my heart. Tanpa diorang siapalah saya. Waktu takde duit, dekat diorang jugak saya mintak. Hahahaha dasar mata duitan punya anak.

Apa-apa pun

HAPPY ANNIVERSARY TO MOM AND DAD!!



 Kata orang, rupa saya lebih ikut rupa ibu saya, adik saya pulak lebih ikut rupa ayah saya. Adil la tu kan? Tapi kata orang lagi kalau anak perempuan ikut rupa ayah dia akan jadi super duper cun, kalau anak lelaki ikut rupa ibu dia akan jadi super duper hensem. Ohh thats explain why I'm not cute or pretty at all. Tssk. Kalau macam tu saya hensem lah. Hahaha sebab dulu ibu saya selalu cakap pe'el saya macam lelaki, tak serupa perempuan. But I'm not a lesbian!

Oh untuk ibu dan ayah meet your future son-in-law


Jae: Mother, please give your daughter to me!Please, mother!! 
Jae UFO Reply to a fan. credit here.
 
:)


14 comments:

Iji said...

CONGRATSSSS! Sama bulan la anniversary family kita.. hehe

Unknown said...

happy anniversary to ur parents ;)

Zulfahmi Abidin said...

selamat hari anniversary untuk mak bapak.perh gile fanatic kau dgn korea ke jepun nie.^_^ aku tawu.sebab dye hensem kan??

Terkini: Pakar IT Zaman Teknologi Tinggi | Apelah Dosa Aku Dapat Kawan Macam Kau Nie | Besok Kau Dah Tua Kau Tahu La

Raji and Yeen said...

Wes mangan?
hahahah
paham x? XD

btw congrts to ur family~~
rupa kau cmner eh? agknyer ad rupa2 korea x?
hahaha

Fay said...

Nihinn: really? haha congrates to ur mom and dad too.

Ery Farieha: Thank you! XD

Zulfahmi Abidin: Err tak semestinya... -_-

Fakhrur Razi: ohh yg tu faham. yg complicatde punya tak faham.

rupa aku? of course la cam rupa org Malaysia. tadenye rupa org korea nye... -_-

ayumiyoshida said...

chukka he~ to your ibu and ayah.

ohh comel encik mjjeje.
neomu neomu neomu neomu neomu kwiopda! <333

Fay said...

ayumiyoshida: thankyuuu~

jae memang sentiasa comel. dah la comel cantikpulak tu. -_-

Anonymous said...

hahaha
macam2!

Anonymous said...

hahaha
macam2!

Anonymous said...

hahaha
macam2!

Anonymous said...

hahaha
macam2!

WZulhilmi said...

mesti terharu klu parents ko baca ni.. cepat lah tunjuk dekat mereka!!! LOL!...

betul ke ko ckp ni?
"kata orang lagi kalau anak perempuan ikut rupa ayah dia akan jadi super duper cun, kalau anak lelaki ikut rupa ibu dia akan jadi super duper hensem"

First time dgr. nanti aku doakan ko dpt jaejoong ok.. klu x dpt dia pn dpt iras2 dia pun jadilah.. Miahaha

syazidris said...

panjang hehehehehe lpas taip unnie dilahirkan~ hehehe~ :D

keke, yg peliknya kan, parents are tied together for 25 years! And I'm 14. +o+ kekadang rs pelik bila tgk parents kwn2 sy jauh lebih muda daripada parents saya.. tapi parents sy sporting, cewah! ^^

hehe , atuk sy jawa gakk. dia cuba ajar nenek sy bhs jawa tapi nenek sy malas nak blajar, susah!!

hehe, ucapkan happy anniversary to them too ekk. ^.^ sorry la, panjang sgt >__<!

Fay said...

@Lelaki ini: amboi..tak cukup sekali.

@Wzulhilmi: segan nak bagi diorg tengok wuwuwu. yg tu aku x tau betul ke x. org kate la., bukan aku kate. apesal?

@intansyazana: anak sulung ke? :D