Chapter 2, 2012


Oh hello semua!

Agak lama jugak la saya tak membebel dekat blog ni. Haha. Basically memang banyak benda nak cerita pun but timing tu tak kena. Yup, i'm quite busy la last month dengan thesis writing, fieldwork and stuff. Phew. Sekarang semester baru pun dah start dua minggu, so maknanya bakal bertambah-tambah busy la dengan assignment, presentation etc etc. but luckily kelas memang tak banyak untuk final semester final year ni! Hahaha!

Sebut pasal thesis, ye minggu lepas baru je hantar Bab 1-3. Memang sangat stress buat benda alah ni. Tidur tak lena, makan tak lalu. And i fall sick masa minggu terakhir sebelum dateline. To make matter worse saya kena ubha semula dekat separuh saya punya writing sebab ada perubahan pada projek saat-saat akhir. Haih. =.=" Dan sebenarnya saya belum lagi ubah pun, sebab kena bincang dulu dengan SV. Now, i'm taking a break sekejap dari writing ni. Oh ye, projek saya yang sepatutnya dekat Kedah tu dah tukar ke Terengganu, dan projek tu pun dah selesai! Yippie! Sekarang tingal nak analisis data je. Ganbatte Nana!

And i spend a llot of time dekat library sebab projek ni. Boleh kata setiap hari dari 9-5ptg. Sambil-sambil duduk library tu boleh la guna Wifi nak download cerita. ;P Sekarang ni rasanya memang banyak masa dihabiskan dengan menengok drama bila ada masa terluang atau masa nak take a break from writing. Mstly Jdrama/Kdrama. Ohh ohh guess who I found masa duduk dekat library? TSUBASA!!! My first year crush! hehehe! Tengah-tengah moody, stress semua buat benda alah ni, sekali dia muncul. Macam tak percaya. Seeing him, somehow macam berkurang jugak la stress. eh? lain macam je bunyinya. >///<

Tak dinafikan, memang all this fyp thingy memang menstresskan. Tapi tak la sampai rasa nak give up. Ada satu masa memang emo terlebih sampai semua benda serba tak kena. Oh sekarang dah bulan 3 which mean i have like 2 and 1/2 months more before project presentation. Nervous. And about 7 months before graduation day. Nervous lagi. Macam tak percaya pejam celik, pejam celik dah dekat 4 tahun saya belajar ni. Insyallah bulan 10 nanti saya grad. Jangan lupa bagi hadiah bunga sejambak, teddy bear and chocolates! ;P



 Bila tengok gambar bebudak Suju ni grad rasa macam tak sabarnya nak grad! Ni boleh jadi inspirasi jugak la sebab sesibuk mana diorang pun dengan concert la, promotion etc etc still diorang masih boleh graduate lagi. takkan la saya ni tak boleh nak buat macam diorang kan?

Dan sekarang ni me and my friends satu batch tengah planning untuk pre-graduation, graduation and also reunion trip! Tak boleh bla banyak betul tripnya. Harap-harapnye jad kenyataan la sebab saya memang nak vacation sesangat! >.<"

Oh i think that's all for now. Till then!

1 comment:

WZulhilmi said...

Bebudak suju tu dh graduate ke? diorg masuk unibersiti ke? Boleh pulak tak clash dgn jadual semua hapa.