Eksaited

Tengok kawan-kawan semua happy nak konvo serius aku pun rasa eksaited sama. Bertahun-tahun berkerja kerja, bercinta dengan buku, bertunang dengan peperiksaan, belum masuk dengan drama dan air matanya, rasa macam terbayar bila dapat naik atas pentas dengan jubah dan topi senget tu. bila terfikir ibu dengan ayah mesti senyum masa tengok aku pakai jubah konvo nanti lagi aku jadi eksaited. HAHAHA

Padahal ada lebih kurang setahun lagi baru nak aku nak konvo. InsyaAllah :)

Tapi bila dah konvo nanti dah tak dapat lagi nak enjoy macam masa jadi student. Yup student life adalah masa yang paling best sekali. Tak perlu fikir kena bangun pagi-pagi nak pergi kerja cuma perlu bangun pagi nak pergi kelas je yang tu pun ramai dah merungut. Tak perlu menghadap bos yang bossy (yeah i have experienced on that), annoying co-workers, mana nak fikir hujung buln nak bayar bil, ansuran rumah, kereta dan yang paling penting kena bayar study loan yang paling sikit pun maybe dalam 25K kut? err not so looking forward to that. -..-"

Tiba-tiba aku rasa tak nak konvo. Tak, aku nak konvo tapi aku tak nak tinggalkan student life aku boleh? Tak nak kerja tapi nak gaji je tiap-tiap bulan boleh? HAHAHA.

p/s: Kalau boss yang bossy tu sehensem ini, takpe baru semangat nak kerja eh?

I'll follow you boss. eceh.

Nak ambik drama PTB ni la dari kawan hari ni. :)

3 comments:

Umie Nadhirah said...

xlama lagi covo.. yeayy.. ape lah kau ni.. x abes2 boss hengsem hahaha.

ayumiyoshida said...

saya pun! nak convo tapi x mo kerja nak jadi student je. tapi nak gaji banyak jugak tiap bulan. kerja xda cuti panjang2 macam student. :(

kema said...

sama lah...keje xbest lah..best time dpt gaji jer...huhuhu~ nak jd student u balik.....waaaaaa